Uszkodzony konwerter BMW E60 — regeneracja czy zakup nowego sprzęgła?

Uszkodzony konwerter BMW E60 — regeneracja czy zakup nowego sprzęgła?

Właściciele samochodów niemieckiego producenta Bayerische Motoren Werke AG doskonale wiedzą, że usunięcie jakiejkolwiek awarii niestety wiąże się z dosyć wysokimi kosztami. Niektóre podzespoły nadają się jednak do regeneracji, dzięki czemu kierowca może sporo zaoszczędzić. Mowa głównie o uszkodzonych czy zużytych konwerterach BMW, które można naprawić za około 1 tysiąc złotych. Dla porównania cena zakupu nowej części to nawet 5 tysięcy złotych. Sprawdź, dlaczego warto skorzystać z usługi regeneracji.

Jak wygląda naprawa sprzęgła hydrokinetycznego?

Uszkodzone przekładnie zostają poddane szczegółowej diagnostyce. Najpierw obudowa zostaje rozcięta, a wszystkie elementy wyjęte i dokładnie umyte pod wysokim ciśnieniem w celu usunięcia opiłków metalu i zanieczyszczeń. Mocno zużyte lub niedziałające podzespoły są wymieniane na nowe części. Ważne, aby naprawa sprzęgła hydrokinetycznego była przeprowadzana przez doświadczone osoby, które dysponują odpowiednim sprzętem, m.in. spawalniczym oraz testującym szczelność i wytrzymałość. Na koniec konieczne jest też wyważenie dynamiczne konwertera, aby wyeliminować wibracje podczas jazdy. 

Dlaczego warto kupić zregenerowany konwerter BMW E60?

Dla zdecydowanej większości klientów czynnikiem decydującym o zakupie używanej części będzie oczywiście atrakcyjna cena. Trzeba jednak przyznać, że takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele innych korzyści. Co ciekawe, część osób zgodnie twierdzi, że konwerter BMW E60 po regeneracji cechuje wyższa jakość niż w przypadku fabrycznie nowego komponentu. Na takie opinie wpływa przede wszystkim zastosowanie trwałych elementów zamiennych oraz wyeliminowanie wszelkich usterek fabrycznych. Ponadto warto wspomnieć o aspekcie ekologicznym, ponieważ kupując używane sprzęgło klient ogranicza ilość odpadów. 

Jakie są pierwsze objawy awarii sprzęgła?

Uszkodzona przekładnia momentu obrotowego w samochodach z automatyczną skrzynią biegów będzie wydawać dosyć charakterystyczne dźwięki szczególnie w momencie zmiany biegów oraz przyspieszenia. Kierowca może również zauważyć takie problemy jak m.in. poślizg skrzyni biegów podczas zwiększania obrotów, wzrost zużycia paliwa, nierówna praca na biegu jałowym oraz przegrzanie skrzyni biegów. Takie objawy warto skonsultować z mechanikiem, a także (po przeprowadzonej diagnostyce) rozważyć poddanie konwertera regeneracji.