Google Ads czy SEO - na co się zdecydować?

Google Ads czy SEO - na co się zdecydować?
Każdy przedsiębiorca ma do wyboru różne formy reklamy internetowej. Co się opłaca najbardziej? Dowiedz się, jaką skuteczność mają kampanie Google Ads i porównaj ją z działaniami SEO. W tym artykule znajdziesz praktyczne wskazówki, dzięki którym możliwe jest dotarcie do wybranych grup docelowych i wyróżnienie się wśród konkurencji.

Efekty SEO

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych ma wiele zalet. Dzięki niej można trafić na szczyt listy wyników dla wyszukiwanych w Google fraz. To istotne, ponieważ większość klientów właśnie w ten sposób znajduje produkty i usługi. Wpisuje do wyszukiwarki określoną frazę, a następnie przegląda pierwsze wyświetlające się strony. Internauci rzadko docierają do witryn, które znajdują się na dalekich pozycjach listy. Dzięki SEO można:
  • sprofilować kampanię pod kątem jasno określonych wyszukiwań,
  • dotrzeć do klienta przed konkurencją.
Trzeba jednak pamiętać, że uzyskanie wysokiej pozycji w Google zajmuje dużo czasu. Nie ma tutaj efektów natychmiastowych, a przeprowadzenie optymalizacji wymaga wiedzy i zaangażowania. Najczęściej zleca się to specjalistom.

Wyniki sponsorowane

Alternatywą dla SEO wydaje się zakup reklamy i skorzystanie z uprzywilejowanej pozycji, jaką dają wyniki sponsorowane. W tym przypadku efekt widoczny jest od razu. Należy się jednak liczyć z tym, że ten, kto zapłaci więcej, wysunie się na szczyt listy. W niektórych branżach walka z konkurencją na tym poziomie bywa trudna. Mimo wszystko kampanie Google Ads da się regularnie monitorować i analizować ich efektywność. Pozwala to na ulepszenie swojej strategii i płacenie wyłącznie za działania, które przynoszą oczekiwane rezultaty. Wystarczy sprawdzić koszt wyświetleń i zakupów.

Co jest lepsze?

Najlepiej korzystać z obu form reklamy. Internauci są różni, a podejmowane przez nich decyzje opierają się na zmiennych przesłankach. Coraz więcej firm używa zarówno SEO, jak i opłacania wyników sponsorowanych. Wybór jednej opcji wydaje się zatem niewystarczający. Warto upewnić się, że prowadzona kampania marketingowa jest urozmaicona, ponieważ:
  • trafi do większej liczby potencjalnych klientów,
  • pozwoli wypozycjonować stronę na najczęściej wyszukiwane frazy,
  • będzie prostsza do analizy skuteczności.
W czasie oczekiwania na pierwsze efekty optymalizacji strony dla wyszukiwarek internetowych można zainwestować w płatną reklamę. To optymalne łączenie tych dwóch technik.

Kampanie promocyjne o dużej skuteczności

Dotarcie do klientów wymaga dobrej strategii. Wypróbuj kampanie sponsorowane i tradycyjne działania SEO. To połączenie pozwoli uzyskać większy ruch na stronie i przyciągnąć na nią więcej użytkowników wyszukiwarki Google.